Forum Nieoficjalne Forum Studentów IV Roku Administracji na WOiZ Politechniki Śląskiej w Zabrzu Strona Główna Nieoficjalne Forum Studentów IV Roku Administracji na WOiZ Politechniki Śląskiej w Zabrzu
Miejsce na nasze pogadanki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Egzamin na 25.05.08.
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne Forum Studentów IV Roku Administracji na WOiZ Politechniki Śląskiej w Zabrzu Strona Główna -> Kosz
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ane_p
STUD...
STUD...



Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 12:14, 15 Maj 2008    Temat postu:

oj mam te punkty opracowane co i ty ... wiec duzo nie dam rady dorzucic Sad

to co ja przesle tego nie ma duzo za to niewiem czy to jest dobrze Sad
ale moze jednak bedzie ok Smile

6.Status przewodniczącego rady

Przewodniczący organizuje prace rady oraz prowadzi obrady rady. Odwołanie przewodniczącego następuje na wniosek co najmniej ¼ ustawowego składu rady gminy. Jeżeli przewodniczący rezygnuje z mandatu to rada podejmuje uchwalę w sprawie jej przyjęcia w ciągu 1 miesiąca od dnia rezygnacji.

8.Zadania organów stanowiących gminy

Do zadań gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty. Są to m.in. następujące sprawy: gospodarka terenami, lokalne drogi i mosty, lokalny transport, zaopatrzenie w wodę i kanalizacja, oczyszczanie ścieków, zaopatrzenie w energię elektryczną i cieplną, ochrona zdrowia i pomoc społeczna, oświata, kultura i kultura fizyczna, targowiska i hale targowe, zieleńce, porządek publiczny. Wykonywanie zadań publicznych przekraczających możliwości gminy następuje w drodze współdziałania międzykomunalnego.

Narazie wiecej nie dałam rady opracowac reszte mam tak jak ty iec chyba to jest dobrze Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
przecinek
STUD...
STUD...



Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnowskie Góry
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 20:32, 20 Maj 2008    Temat postu:

11. zadania organu wykonawczego w gminie

Wójt wykonuje uchwały Rady Gminy
1)przygotowywanie projektów uchwał rady gminy,
2) określanie sposobu wykonywania uchwał,
3) gospodarowanie mieniem komunalnym,
4) wykonywanie budżetu,
5) zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
W realizacji zadań własnych gminy wójt podlega wyłącznie radzie gminy.

15. organy wykonawcze powiatu i ich zadania

Zarząd powiatu wykonuje uchwały rady powiatu i zadania powiatu określone
przepisami prawa.
1) przygotowywanie projektów uchwał rady,
2) wykonywanie uchwał rady,
3) gospodarowanie mieniem powiatu,
4) wykonywanie budżetu powiatu,
5) zatrudnianie i zwalnianie kierowników jednostek organizacyjnych powiatu
W realizacji zadań zarząd powiatu podlega wyłącznie radzie powiatu.
Organizację wewnętrzną oraz tryb pracy zarządu określa statut powiatu.

19. zadania organów wykonawczych

Zarząd województwa wykonuje zadania należące do samorządu województwa, niezastrzeżone na rzecz sejmiku województwa i wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych.
1) wykonywanie uchwał sejmiku województwa,
2) gospodarowanie mieniem województwa, w tym wykonywanie praw z akcji i udziałów posiadanych przez województwo,
3) przygotowywanie projektu i wykonywanie budżetu województwa,
4) przygotowywanie projektów strategii rozwoju województwa, planu zagospodarowania przestrzennego i programów wojewódzkich oraz ich wykonywanie,
5) organizowanie współpracy ze strukturami samorządu regionalnego w innych krajach i z międzynarodowymi zrzeszeniami regionalnymi,
6) kierowanie, koordynowanie i kontrolowanie działalności wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych, w tym powoływanie i odwoływanie ich kierowników,
7) uchwalanie regulaminu organizacyjnego urzędu marszałkowskiego.

23. uchwały organów stanowiących JST

- uchwały zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej ½ skłądu rady/sejmiku w głosowaniu jawnym lub jawnym imiennym* , chyba że przepisy ustawy stanowią inaczej. *dotyczy tylko województw

25. statuty

gmina Określa organizację wewnętrzną oraz tryb pracy organów gminyProjekt statutu gminy powyżej 300 000 mieszkańców podlega uzgodnieniu z Prezesem Rady Ministrów na wniosek ministra właściwego do spraw administracji publicznej. W sprawach spornych rozstrzyga Rada Ministrów.Podlega ogłoszeniu w wojewódzkim dzienniku urzędowym
powiat; Stanowi o ustroju powiatu Ustanowiony przez Radę Powiatu;
województwo Określa ustrój województwa jako jednostki samorządu terytorialnego- uchwalony po uzgodnieniu z Prezesem Rady Ministrów.
Statut i jego zmiany podlegają ogłoszeniu w wojewódzkim dzienniku urzędowymStatut i jego zmiany podlegają ogłoszeniu w wojewódzkim dzienniku urzędowym

26. ogłaszanie prawa miejscowego

*gmina
Przepisy gminne – ustala je rada gminy w drodze uchwały i są i one powszechn obow na terenie gminy. W pilnych przypadkach mogą być uchwalane zarządzeniem przez zarząd, ale podlegają zatwierdzeniu na najbliższej sesje rady. W przypadku nie zatwierdzenia, odmowy zatwierdz lub nieprzedstawi rada określa termin utraty mocy obowiąz.
Ogłasza się je przez rozplakatowanie lub w inny sposób zwyczajowo przyjęty
Wchodzą za dniem ogłoszeni chyba że przewidziano termin późniejszy
*powiat
ustala je rada powiatu w drodze uchwały chyba, że przepis upoważniający stanowi inaczej pilnych przypadkach mogą być uchwalane zarządzeniem przez zarząd, ale podlegają zatwierdzeniu na najbliższej sesje rady. W przypadku nie zatwierdzenia, odmowy zatwierdz lub nieprzedstawi rada określa termin utraty mocy obowiąz.
Ogłaszane w woj dzien. Urz. Po podpisaniu przez przewod rady idą do puclikacji
Wchodzą w życie po 14 dniach od ogłoszenia, chyba że przewidz termin później
*województwo
ustala je sejmik w drodze uchwały i są i one powszech obow na terenie wojewódz
Marszałek podpisuje akty przyjęte przez sejmik i kieruje do publikacji
Nie stwierdza się nieważności aktu po upływie roku od wydania
Ogłaszane są w wojewódz dzien urzęd. Publikuje się tu też uchwałę budżetu
Wchodzą za dniem ogłoszeni chyba że przewid termin późniejszy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alicja
STUD...
STUD...



Dołączył: 21 Lis 2006
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów

PostWysłany: Pią 12:40, 23 Maj 2008    Temat postu:

moje opracowanie jest połaczeniem waszych z dodatkiem moich, ale pomimo tego brakuje kilku punktów.

1. Pojecie samorządu terytorialnego.
Wyodrębniony w strukturze państwa, powstały z mocy prawa związek lokalnego społeczeństwa (korporacja,), powołany do samodzielnego wykonywania administracji publicznej, wyposażony w materialne środki umożliwiające realizację nałożonych na nie zadań. Forma zdecentralizowanej władzy publicznej. Ogół mieszkańców jednostek zasadniczego podziału terytorialnego stanowi z mocy prawa wspólnotę samorządowa. Istotą samorządu jest to, że zarządza sprawami publicznymi przez samych zainteresowanych.
Wyróżnia się 3 szczeble samorządu terytorialnego : gmina, powiat, województwo.
Stanowi wyodrębniony w strukturze państwa, powstały z mocy prawa, związek lokalnego społeczeństwa, powołany do samodzielnego wykonywania administracji publicznej, wyposażony w materialne środki umożliwiające realizację nałożonych zadań.

2. Podmiot ST.
Członkami są wszyscy mieszkańcy. Każdy mieszkaniec Polski z dniem 1 stycznia 1999 roku stał się jednocześnie członkiem trzech wspólnot samorządowych. Gmina, powiat i województwo stanowią terytorialną korporację samorządową (korporację prawa publicznego). Samorząd wykonuje ustawowo przekazywane zadania publiczne przez zrzeszenia obywateli lub innych podmiotów prawa, utworzone ustawowo.

3. Przedmiot ST.
Powołany do samodzielnego wykonywania administracji, wyposażony w materialne środki umożliwiające wykonanie nałożonych nań zadań. Istota samorządu polega na wykonywaniu praw zwierzchnich odstąpionych przez państwo korporacjom samorządowym jako ich własne prawo. Korporacjom tym przysługuje prawo ustanawiania w drodze wyboru własnych organów, prawo stanowienia prawa lokalnego. Samorząd wykonując zadania uprawniony jest ponadto do stosowania środków władczych, a w ramach wykonywania tychże zadań podlega nadzorowi ze strony państwa.

4. Formy demokracji bezpośredniej w funkcjonowaniu ST.
 konsultacje z mieszkańcami
 referendum
 wybory
 zebranie wiejskie (na terenach wiejskich)
 ogólne zebranie mieszkańców osiedla (w miastach)

5. Zadania ST.
Samorząd terytorialny wykonuje wielostronne zadania, określone przez ustawy, związane z podnoszeniem stanu gospodarczego, kulturalnego i zdrowotnego danego terenu.
Samorząd terytorialny wykonuje zadania publiczne nie zastrzeżone przez Konstytucję lub ustawy dla organów innych władz publicznych. Samorząd gminy wypełnia zadania publiczne, które służą do zaspokojenia potrzeb wspólnoty samorządowej i są wykonywane jako własne. Wykonuje także zadania zlecone, które wynikają z potrzeb państwa.
ZADANIA:
- Gospodarka terenami, ochrona środowiska i ład przestrzenny,
- Drogi, ulice, place, mosty oraz organizacja ruchu drogowego,
- Wodociągi, kanalizacja, oczyszczanie ścieków, wysypiska śmieci, zaopatrzenie w energię elektryczną i cieplną,
- Lokalny transport drogowy,
- Ochrona zdrowia,
- Pomoc społeczna,
- Komunalne budownictwo mieszkaniowe,
- Edukacja publiczna,
- Kultura i ochrona dóbr kultury,
- Kultura fizyczna,
- Targowiska i hale targowe,
- Ochrona środowiska i przyrody,
- Cmentarze komunalne,
- Porządek publiczny i ochrona przeciwpożarowa,
- Obronność,
- Utrzymanie gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych.

6. Status przewodniczącego rady.
Rada gminy, powiatu i województwa wybiera ze swego grona przewodniczących i jednego lub dwóch wiceprzewodniczących bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady, w głosowaniu tajnym. Zadaniem przewodniczącego jest wyłącznie organizowanie prac rady oraz prowadzenie obrad. Odwołanie przewodniczącego następuje na wniosek co najmniej ¼ ustawowego składu rady.

7. Status prawny radnego jednostki.
- reprezentuje wyborców, utrzymuje stałą więź z mieszkańcami oraz ich organizacjami, przyjmuje zgłaszane postulaty i przedstawia je do rozpatrzenia,
- radny korzysta z ochrony prawnej przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych (tzw. mandat),
- radnemu przysługują diety oraz zwrot kosztów podróży służbowych,
- radny jest obowiązany brać udział w pracach rady i jej organów oraz innych instytucji samorządowych, do których został wybrany lub desygnowany.

8. Zadania organów stanowiących gminy.
Organami stanowiącymi w gminie, powiecie i województwie są rady gminy, powiatu i województwa. Do zadań należy: 1) stanowienie aktów prawa miejscowego a w szczególności statutu, 2) wybór i odwołanie zarządu, stanowienie o kierunkach jego działania oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności, 3) uchwalanie budżetu, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu, 4) podejmowanie uchwał w sprawach podatków i opłat, 5) podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych (pożyczki, poręczenia, kredyty).

9. Organizacja pracy rady gminy.
Rada gminy obraduje na sesjach zwoływanych przez przewodniczącego w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał. Pierwszą sesję nowo wybranej rady gminy zwołuje przewodniczący sejmiku samorządowego w ciągu 7 dni po ogłoszeniu zbiorczych wyników wyborów do rad na obszarze całego kraju. Na wniosek zarządu lub co najmniej 1/4 ustawowego składu rady gminy przewodniczący obowiązany jest zwołać sesję w ciągu 7 dni od daty złożenia wniosku. Rada gminy może powoływać stałe i doraźne komisje do określonych zadań, ustalając przedmiot działania oraz skład osobowy. Organizację wewnętrzną oraz tryb pracy organów gminy określa statut gminy. Rada gminy kontroluje działalność zarządu oraz gminnych jednostek organizacyjnych; w tym celu powołuje komisję rewizyjną. Komisja rewizyjna wykonuje inne zadania zlecone przez radę w zakresie kontroli. Rada gminy wybiera zarząd w liczbie od 3 do 7 osób spośród radnych lub spoza składu rady w ciągu 6 miesięcy od daty ogłoszenia wyników wyborów przez właściwy organ wyborczy, wójta lub burmistrza bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady, w głosowaniu tajnym, zastępcę albo zastępców wójta lub burmistrza oraz pozostałych członków zarządu na wniosek wójta lub burmistrza zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady, w głosowaniu tajnym. Rada gminy może odwołać zarząd, z wyjątkiem wójta lub burmistrza, z innej przyczyny niż nieudzielenie absolutorium jedynie na wniosek 1/4 ustawowego składu rady. Wniosek wymaga formy pisemnej i uzasadnienia. Rada gminy może odwołać wójta lub burmistrza większością 2/3 głosów ustawowego składu rady, w głosowaniu tajnym.

10. Tryb zmiany składu rady gminy i jej odwołanie przed upływem kadencji.
Odwołanie przewodniczącego i wiceprzewodniczących następuje na wniosek co najmniej 1/4 ustawowego składu rady gminy. Jeżeli rada gminy nie dokona wyboru zarządu w określonym terminie ulega rozwiązaniu z mocy prawa.

11. Zadania organu wykonawczego w gminie.
- przygotowywanie projektów uchwał rady gminy,
- określanie sposobu wykonywania uchwał,
- gospodarowanie mieniem komunalnym,
- przygotowywanie projektu budżetu
- wykonywanie budżetu,
- zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, wykonywanie uchwał,
- sprawowanie funkcji kierownika urzędu,
- reprezentowanie gminy na zewnątrz.

12. Odwołanie organu wykonawczego w gminie.
Rada gminy może odwołać wójta lub burmistrza większością 2/3 głosów ustawowego składu rady, w głosowaniu tajnym. Odwołanie wójta lub burmistrza jest równoznaczne z odwołaniem pozostałych członków zarządu.

13. Jednostki pomocnicze w gminie.
Organizację i zakres działania jednostki pomocniczej określa rada gminy odrębnym statutem. Statut może przewidywać powołanie jednostki niższego rzędu w ramach jednostki pomocniczej. Przewodniczący organu wykonawczego jednostki pomocniczej może uczestniczyć w pracach rady gminy na zasadach określonych w statucie gminy, bez prawa udziału w głosowaniu.

14. Organy uchwałodawcze powiatu i ich zadania.
Rada powiatu jest organem stanowiącym i kontrolnym powiatu. Kadencja rady trwa 4 lata, licząc od dnia wyborów. Radni wybierani są w wyborach bezpośrednich. W skład rady powiatu wchodzą radni w liczbie piętnastu w powiatach liczących do 40.000 mieszkańców oraz po trzech na każde kolejne rozpoczęte 20.000 mieszkańców, ale nie więcej niż trzydziestu dziewięciu radnych. Do wyłącznej właściwości rady powiatu należy:
- stanowienie aktów prawa miejscowego, w tym statutu powiatu,
- wybór i odwołanie zarządu, sekretarza i skarbnika,
- uchwalanie budżetu powiatu i rozpatrywanie sprawozdania z wykonania go,
- podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych powiatu (opłaty, podatki, dzierżawy, obligacje, pożyczki i kredyty, udziały, akcje).

15. Organy wykonawcze powiatu i ich zadania.
Zarząd powiatu jest organem wykonawczym powiatu. W skład zarządu powiatu wchodzą starosta jako jego przewodniczący, wicestarosta i pozostali członkowie. Starosta organizuje pracę zarządu powiatu i starostwa powiatowego, kieruje bieżącymi sprawami powiatu oraz reprezentuje powiat na zewnątrz. W sprawach niecierpiących zwłoki starosta podejmuje niezbędne czynności należące do właściwości zarządu powiatu. Organizację i zasady funkcjonowania starostwa powiatowego określa regulamin organizacyjny uchwalony przez radę powiatu na wniosek zarządu powiatu. Starosta jest kierownikiem starostwa powiatowego oraz zwierzchnikiem służbowym pracowników starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych powiatu oraz zwierzchnikiem powiatowych służb, inspekcji i straży. Starosta sprawując zwierzchnictwo w stosunku do powiatowych służb, inspekcji i straży powołuje i odwołuje kierowników tych jednostek oraz zatwierdza programy ich działania,
zleca w uzasadnionych przypadkach przeprowadzenie kontroli.

16. Odwołanie organów w powiecie.
Odwołanie rady powiatu przed upływem kadencji następuje w drodze referendum powiatowego. Odwołanie przewodniczącego i wiceprzewodniczącego rady następuje na wniosek co najmniej 1/4 ustawowego składu rady powiatu. Rada powiatu może odwołać starostę z innej przyczyny niż nieudzielenie absolutorium jedynie na wniosek co najmniej 1/4 ustawowego składu rady. Wniosek ten wymaga formy pisemnej i uzasadnienia przyczyny odwołania oraz podlega zaopiniowaniu przez komisję rewizyjną. Odwołanie starosty następuje większością co najmniej 3/5 głosów ustawowego składu rady, w głosowaniu tajnym. Głosowanie w sprawie odwołania rada powiatu przeprowadza po zapoznaniu się z opinią komisji rewizyjnej na następnej sesji po tej, na której zgłoszono wniosek o odwołanie, nie wcześniej jednak niż po upływie 1 miesiąca od dnia zgłoszenia wniosku. Jeżeli wniosek o odwołanie starosty nie uzyskał wymaganej większości głosów, kolejny wniosek o odwołanie może być zgłoszony nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od poprzedniego głosowania. Odwołanie starosty albo złożenie przez niego rezygnacji jest, odpowiednio, równoznaczne z odwołaniem całego zarządu powiatu albo złożeniem rezygnacji przez cały zarząd powiatu.
W przypadku odwołania członka zarządu niebędącego jego przewodniczącym, rada powiatu dokonuje wyboru nowego członka zarządu w terminie 1 miesiąca od dnia odwołania.

17. Organy województwa samorządowego.
Organami samorządu województwa są:
1) sejmik województwa,
2) zarząd województwa.
Działalność organów województwa jest jawna. Sejmik województwa jest organem stanowiącym i kontrolnym województwa. Kadencja sejmiku województwa trwa 4 lata, licząc od dnia wyborów. W skład sejmiku województwa wchodzą radni wybrani w wyborach bezpośrednich w liczbie trzydziestu w województwach liczących do 2.000.000 mieszkańców oraz po trzech radnych na każde kolejne rozpoczęte 500.000 mieszkańców. Uchwały sejmiku województwa zapadają zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy ustawowego składu sejmiku, w głosowaniu jawnym lub jawnym imiennym. Sejmik województwa wybiera ze swojego grona przewodniczącego oraz nie więcej niż 3 wiceprzewodniczących, bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu sejmiku, w głosowaniu tajnym. Przewodniczący i wiceprzewodniczący sejmiku województwa nie mogą wchodzić w skład zarządu województwa. Zadaniem przewodniczącego sejmiku województwa jest wyłącznie organizowanie pracy sejmiku oraz prowadzenie obrad sejmiku. Przewodniczący może wyznaczyć do wykonywania swoich zadań wiceprzewodniczącego. Sejmik województwa obraduje na sesjach zwoływanych przez przewodniczącego sejmiku w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał. Do zawiadomienia o zwołaniu sesji dołącza się porządek obrad wraz z projektami uchwał.

18. Zadania organów wykonawczych.
Zarząd województwa wykonuje zadania należące do samorządu województwa, niezastrzeżone na rzecz sejmiku województwa i wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych.
1) wykonywanie uchwał sejmiku województwa,
2) gospodarowanie mieniem województwa, w tym wykonywanie praw z akcji i udziałów posiadanych przez województwo,
3) przygotowywanie projektu i wykonywanie budżetu województwa,
4) przygotowywanie projektów strategii rozwoju województwa, planu zagospodarowania przestrzennego i programów wojewódzkich oraz ich wykonywanie,
5) organizowanie współpracy ze strukturami samorządu regionalnego w innych krajach i z międzynarodowymi zrzeszeniami regionalnymi,
6) kierowanie, koordynowanie i kontrolowanie działalności wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych, w tym powoływanie i odwoływanie ich kierowników,
7) uchwalanie regulaminu organizacyjnego urzędu marszałkowskiego.

23. Uchwały organów stanowiących JST.
Zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej ½ składu w głosowaniu jawnym lub jawnym imiennym chyba, że przepisy ustawy stanowią inaczej.

26. Ogłaszanie prawa miejscowego.
*gmina
Przepisy gminne – ustala je rada gminy w drodze uchwały i są i one powszechnie obowiązujące na terenie gminy. W pilnych przypadkach mogą być uchwalane zarządzeniem przez zarząd, ale podlegają zatwierdzeniu na najbliższej sesji rady. W przypadku nie zatwierdzenia, odmowy zatwierdzenia lub nieprzedstawienia rada określa termin utraty mocy obowiązywania. Ogłasza się je przez rozplakatowanie lub w inny sposób zwyczajowo przyjęty. Wchodzą z dniem ogłoszenia chyba, że przewidziano termin późniejszy.
*powiat
Ustala je rada powiatu w drodze uchwały. W pilnych przypadkach mogą być uchwalane zarządzeniem przez zarząd, ale podlegają zatwierdzeniu na najbliższej sesje rady. W przypadku nie zatwierdzenia, odmowy zatwierdzenia lub nieprzedstawienia rada określa termin utraty mocy obowiązywania. Ogłaszane są w wojewódzkim dzienniku urzędowym. Po podpisaniu przez przewodniczącego rady idą do publikacji. Wchodzą w życie po 14 dniach od ogłoszenia, chyba że przewidziano termin późniejszy.
*województwo
Ustala je sejmik w drodze uchwały i są i one powszechnie obowiązujące na terenie województwa. Marszałek podpisuje akty przyjęte przez sejmik i kieruje do publikacji. Nie stwierdza się nieważności aktu po upływie roku od wydania. Ogłaszane są w wojewódzkim dzienniku urzędowym. Publikuje się tu też uchwałę budżetu. Wchodzą w życie z dniem ogłoszeni chyba, że przewidziano termin późniejszy.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kierownik
STUDEN.
STUDEN.



Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zabrze

PostWysłany: Pią 13:38, 23 Maj 2008    Temat postu:

Super robota. Dzięki! Z pewnością się przyda ta pomoc Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gerard
STU....
STU....



Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:18, 24 Maj 2008    Temat postu:

Chciałem coś opracować i wkleić ale widzę dziewczyny, że byłyście szybsze Wink DZIĘKI!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne Forum Studentów IV Roku Administracji na WOiZ Politechniki Śląskiej w Zabrzu Strona Główna -> Kosz Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin